3d Engine
Mostrando 1-12 de 20 artigos, teses e dissertações.
-
1. The Reliability and Validity of the Measurements in Unilateral Cleft Lip and Palate Laser Scanned 3D Dental Casts
Abstract Objective: To evaluate the reliability and validity of the Next Engine 3D Laser scanner. Material and Methods: A total of 30 dental casts of unilateral cleft lip and palate (UCLP) children with 90 linear variables were measured using digital caliper while the laser-scanned 3D dental casts (LS3DM) were measured using Mimics Software. All scanned da
Pesqui. Bras. Odontopediatria Clín. Integr.. Publicado em: 13/01/2020
-
2. 3D numerical investigation of mixture formation and combustion in a DISI engine at part-load under stratified operation
This work investigates through numerical simulation, the operation of a big bore direct fuel injection spark ignition engine, at part load under stratified operation. It evaluates fuel-air mixture preparation and combustion process with the adoption of detailed chemical kinetics mechanisms for both Isooctane and Ethanol, and applying adaptive mesh refinement
IBICT - Instituto Brasileiro de Informação em Ciência e Tecnologia. Publicado em: 2020
-
3. Characterization of noise emitted by a power tiller through geostatistics
RESUMO O ruído é um dos agentes físicos nocivos e estressantes presente no ambiente de trabalho. Pesquisas realizadas com a geoestatistica para ajuste de semivariograma de ruído de tratores foram feitos por meio do modelo gaussiano e esférico. Dessa forma, objetivou-se mapear a variabilidade espacial do ruído emitido por um trator de rabiça, por meio
Rev. bras. eng. agríc. ambient.. Publicado em: 2019-03
-
4. 3D Printing and its Effect on Outsourcing: A Study of the Indian Aircraft Industry
ABSTRACT: Indian Aircraft Industry has emerged as one of the rapid growing industrial endeavors in the world, with automation in most of its production and manufacturing areas. Technological advancements have led to this growth and, over the years, competitiveness has made the industry to efficiently look for avenues and other strategic alliances. In this di
J. Aerosp. Technol. Manag.. Publicado em: 26/02/2018
-
5. One-Stage Power Turbine Preliminary Design and Analysis
ABSTRACT: Design and development of gas turbine components are a complex multidisciplinary process. At the beginning of the power class definition and engine configuration it is necessary to conduct a market study. The results obtained are used in gas turbine thermodynamic cycle calculations and analysis in order to define the gas turbine design point. Sever
J. Aerosp. Technol. Manag.. Publicado em: 2015-06
-
6. High-time resolution measurements of black carbon particles in the exhaust emissions of a diesel engine during acceleration, deceleration and cruise conditions
Carbono negro (BC) é o componente principal de emissões de motores a diesel. Aethalometer® foi usado nas medições das concentrações de BC (com resolução temporal de 5 s) emitido pelo escapamento de uma caminhonete tipo pick-up a diesel Dodge RAM 2500 1995 equipada com catalisador de oxidação. As medições foram feitas com um dinamômetro de chass
Journal of the Brazilian Chemical Society. Publicado em: 2012-06
-
7. Análise estatística da diferença do volume mínimo de um cilindro de um motor a combustão interna entre o modelo 3D e o produzido / Statistical Analyis of the difference of the cylinder, of a internal combustion engine, minimum volume between the 3D modeling cylinder and the produced cylinder
Neste trabalho é realizado um estudo da variação do volume mínimo de um cilindro (unidade motora) entre: o volume mínimo calculado pelo software de modelagem 3D e o volume mínimo mensurado em um cilindro produzido. O rendimento térmico de um motor é proporcional a relação de compressão e, quanto maior a compressão maior o rendimento térmico do c
Publicado em: 2010
-
8. A dermatoglifia como um verificador de desempenho motor de criança de 3 anos de idade / The dermatoglyphics as a check of motor performance in 3-year-old children
The human being develops his motor repertoire, as it is required by life and this way it will start their learning, starting from the simplest tasks to most complex ones. From this perspective, their innate potential can be observed. The aim of this study was to investigate whether the fingerprint can be a motor performance discriminator in 3-year-old childr
Publicado em: 2010
-
9. Uma proposta de um motor de animação para o controle de personagens articulados baseado em autômatos finitos / A proposal of an animation engine for controlling articulated characters based on finite automata
Segundo Thalmann em 1996, animação é a visualização da variação do estado de objetos em relação ao tempo. A meta principal da animação modelada por computador é sintetizar o efeito desejado de movimento que é uma mistura de fenômenos naturais, percepção e imaginação. O sistema de animação deve providenciar ferramentas de controle de movim
Publicado em: 2010
-
10. Games independentes: fundamentos metodológicos para criação, planejamento e desenvolvimento de jogos digitais
The following research gathers and analyses the methodological elements for creation, production and development of digital games with a focus on the independent game producer. It elapses over the fundamental characteristics of digital games to underlie the theme to be studied, it seeks to report briefly the history of games and characters when talking about
Publicado em: 2009
-
11. O uso de técnicas de realidade virtual distribuída para suporte a jogos educacionais multi-jogadores na internet / The use of virtual realitys techniques to support of games multiplayer online
Esta dissertação apresenta o desenvolvimento de ambientes virtuais distribuídos por meio de técnicas computacionais que associadas à Realidade Virtual como ferramenta de apoio a projetos de ensino por meio da Internet. Considerando os trabalhos relacionados com o referido tópico, percebe-se que os atuais ambientes virtuais distribuídos não exploram t
Publicado em: 2008
-
12. Normalpaint: uma ferramenta interativa de pintura de normal maps em modelos 3D
Este trabalho apresenta um novo modelo de criação e alteração de mapas de normais, usando uma interface intuitiva que se assemelha a um sistema de pintura. Estes mapas são cruciais para aplicações gráficas, processadas em tempo real, que buscam maior realismo visual. Principalmente jogos digitais atuais se utilizam desta tecnologia, permitindo recria
Publicado em: 2007