Câmara da canção: escansões semióticas de um campo sistêmico
AUTOR(ES)
Gil Nuno Vaz Pereira da Silva
DATA DE PUBLICAÇÃO
2001
RESUMO
For a great number, if not the totality, of cultures in the world, the word Song implies a nuclear, basic and familiar modality of art expression. Notwithstanding that, it becomes vague the scientific delimitation of such an object. Semiotic inquiry usually approaches Song as a two-element field: music and lyrics. Definitions, however, include elements which belong to other arts and contexts. And so the true nature of Song remains an unanswered question. This study proposes an ontological model for Song, using as its main conceptual tools the General Theory of Systems and the General Theory of Signs, the latter according to C. S. Peirce s ideas
ASSUNTO(S)
cancao cancioneiro campo sistemico comunicacao e semiotica comunicacao cancoes sem palavras musica -- semiotica
ACESSO AO ARTIGO
http://www.sapientia.pucsp.br//tde_busca/arquivo.php?codArquivo=5390Documentos Relacionados
- Festivais da canção: uma proposta de leitura
- O espírito da canção: ensaio de interpretação a partir da obra de Mário de Andrade
- Traduções da lírica de Manuel Bandeira na canção de câmara de Helza Camêu
- A construção do sentido no gênero canção: Cazuza - uma voz singular no meio plural
- Capítulo 5 - Uma bomba em verso, prosa e canção: História, Arte e Tecnologia nas aulas de Física