Cinematographic Adaptation
Mostrando 1-7 de 7 artigos, teses e dissertações.
-
1. UMA ANÁLISE DE TRANSCRIAÇÕES CINEMATOGRÁFICAS A PARTIR DE JULIO CORTÁZAR / A TRANSCREATION FILM ANALYSIS FROM JULIO CORTÁZAR´S LITERATURE
Este trabalho trata da adaptação cinematográfica enquanto uma transcriação, ou seja, como uma interpretação criativa por parte dos roteiristas/diretores a partir do texto-fonte dos escritos de Julio Cortázar. Segue a análise sobre linguagem e narrativa literária e cinematográfica e como o cinema moderno criou uma nova forma de contar histórias at
Publicado em: 2008
-
2. SUTIS RESISTÊNCIAS: CRIAÇÃO CINEMATOGRÁFICA E INSTÂNCIAS DE PRODUÇÃO DE FILMES / SUBTLE RESISTANCIES: FILM CREATION AND PRODUCTION INSTANCIES
If the tension between artistic work and the market`s logic hunted art in general, since the beginning of mass culture in mid nineteen century, it became present in films since its birth: beyond the dimension of work of art, with the invention of the spectacle of projection, films became a largely consumed product which imposed industry production methods an
Publicado em: 2008
-
3. Tradução e ideologia: uma análise da adaptação de Le silence de la mer e Ce jour-là para a televisão / Translation and ideology: an analysis of the adaptation of Le silence de la mer and Ce jour-là for television
Le silence de la mer is a TV movie made in celebration of the Second World War 60Th Anniversary. The movie was adapted from the short-stories Le silence de la mer and Ce jour-là by Vercors, who wrote clandestinely during the Nazi occupation in France. The strategies applied by the production team during the translation process allow the construction of ideo
IBICT - Instituto Brasileiro de Informação em Ciência e Tecnologia. Publicado em: 26/08/2006
-
4. Filmando literatura brasileira: adaptações de Memórias póstumas de Brás Cubas por Julio Bressane e André Klotzel
This paper analyses the cinematographic adaptations of Machado de Assis novel Memórias Póstumas de Brás Cubas, directed respectivelly by Julio Bressane (Brás Cubas, 1985) and André Klotzel (Memórias Póstumas, 2001), as well as how the particularities of the original texts narrative genre was solved in each adaptation. An emphasis is given to the relat
Publicado em: 2006
-
5. Do texto literário ao filme: dialógos intersemióticos em a hora da estrela.
The purpose of this paper is to carry out an analysis of the novel A Hora da Estrela (1977) and the film A Hora da Estrela (1986), based on the perspectives of the Semiotics and the Intersemiotics Translation. Theory the study shows that it is possible to involve distinct languagens in the process of different kinds of Things. Starting from a study of the tr
Publicado em: 2006
-
6. ESPAÇO HÍBRIDO: NOVAS NARRATIVAS NO CINEMA CONTEMPORÂNEO BRASILEIRO / HYBRID SPACE: NEW NARRATIVES IN CONTEMPORARY BRAZILIAN CINEMA
A tese Espaço híbrido: novas narrativas no cinema brasileiro contemporâneo identifica uma construção discursiva que rejeita o espaço cinematográfico como uma unidade a partir de seus processos de autoria, lugar, linguagem e narrativa. Defende-se que a opção por uma indeterminação promove a construção de um espaço híbrido no qual a fronteira en
Publicado em: 2005
-
7. Mulher solta, mulher louca : Maria Venuto, das horas de seus dias a tela do cinema
This essay inseres itself in the development of new technologies in comunication and information. Due to the supposed democratization of knowledge proclaimed inherent to chips, cable and parabolic antenas, Mulher Solta, Mulher Louca is based in the necessity of recognizing history and within it the history of every human being so that he can exercise his cit
Publicado em: 1996