Groups Of Theatre
Mostrando 1-12 de 19 artigos, teses e dissertações.
-
1. As Artes na Educação Médica: Revisão Sistemática da Literatura
RESUMO Introdução A introdução das artes no currículo médico tem despertado interesse crescente, uma vez que estas apresentam qualidades únicas que podem auxiliar no desenvolvimento dos aspectos sociais da prática médica, oferecendo maneiras novas e distintas de exploração do conhecimento e da identidade profissional. Objetivo Avaliar a eficá
Rev. bras. educ. med.. Publicado em: 14/10/2019
-
2. A Driving Force, Odin Teatret: Ur-Hamlet at Kronborg Castle
Resumo: Ur-Hamlet é uma produção de Eugenio Barba apresentada em 2006 no castelo de Elsinore, Dinamarca. O Odin Teatret trabalhou em colaboração com muitos atores, bailarinos e músicos de diferentes culturas e tradições teatrais. O artigo descreve as relações que o Odin Teatret tem estabelecido com outros grupos teatrais do mundo inteiro, suas troc
Rev. Bras. Estud. Presença. Publicado em: 27/06/2019
-
3. THE REPUBLIC NARRATED E DRAMATIZED: ANALYSIS THE LITERARY TEXTS OF JUAN BAUTISTA ALBERDI (1839 ¿ 1841). / A REPÚBLICA NARRADA E TEATRALIZADA: ANÁLISE DOS TEXTOS LITERÁRIOS DE JUAN BAUTISTA ALBERDI (1839-1841)
The objective of this dissertation is to analyse how Juan Bautista Alberdi (1810 ¿ 1884) operates the concepts of Republic and Pueblo through his literary texts, the plays La Revolución de Mayo: cronica dramática and El Gigante Amapolas y sus formidables enemigos, wrote between 1839 and 1841. As is noticeable in other members of the Generation of 1837, Al
IBICT - Instituto Brasileiro de Informação em Ciência e Tecnologia. Publicado em: 12/04/2012
-
4. Um estudo sobre a influência de Eugenio Barba e o terceiro teatro na América Latina : limite, alteridade, invenção : Yuyachkani, Teatro de los Andes e Lume / An study on the influence of Eugenio Barba and the third theatre on Latin America : limit, alterity, invention : Yuyachkani, Teatro de los Andes and Lume
This dissertation aims at verifying the influence of Eugenio Barba and the Third Theatre on Latin America. In order to achieve this goal, it was decided to focus on the work of three Latin American theatre groups: Yuyachkani (Peru), Teatro de los Andes (Bolivia) and LUME (Brazil). At first, on chapter one, a historical-critical gathering of facts was made ab
IBICT - Instituto Brasileiro de Informação em Ciência e Tecnologia. Publicado em: 25/08/2011
-
5. O LUME no contexto do Teatro de Pesquisa do Século XX / The LUME in the context of twentieth century research theater
Esta pesquisa tem por objetivo contextualizar a experiencia do grupo LUME (Nucleo Interdisciplinar de Pesquisas Teatrais da UNICAMP) dentro da tradicao do Teatro de Pesquisa do seculo XX. Na primeira parte do trabalho, identificamos o movimento historico que possibilitou a consolidacao de um teatro com base no ator no seculo XX e mapeamos os principais ponto
IBICT - Instituto Brasileiro de Informação em Ciência e Tecnologia. Publicado em: 08/02/2011
-
6. Theatre in groups trajectories and relationships: impressions of a visitor / Teatro de grupo trajetórias e relações: impressões de uma visitante
This research paper aims to investigate the structure and relationships within existing and stable theatre groups. This paper analyses 5 groups established in the early 1990 s, having a body of work of considerable importance both at the local and national level. The groups under consideration are based in the south and south-east regions of Brazil: Cia Caro
Publicado em: 2010
-
7. Platéia ou plateia? : a progressiva perda do assento nos teatros de Brecht, Moreno e Boal
O trabalho proposto nesta dissertação tem como objetivo abordar algumas funções pertinentes ao teatro: a política, a terapêutica, a social e a pedagógica. Para isso, o estudo analisa três teóricos que nas suas práticas, enfatizaram essas funções, o dramaturgo alemão Bertolt Brecht, o médico romeno Jacob Levi Moreno e o diretor teatral brasileir
Publicado em: 2010
-
8. Remediated theatrality landscape: a reflection from Play on Earth / Panorama da teatralidade remidiada: uma reflexão a partir de Play on Earth
This research draws a contemporary landscape of scenic productions that use recent information and communication technologies in order to develop new aesthetical proposals and, from them, amplify their potentials in terms of content, sensoriality and creativity. In this way, the investigation takes the Play on Earth series as starting point, performed in two
Publicado em: 2010
-
9. O teatro nas ruas de Lages: reconstrução do imaginário cênico em espaços públicos - as experiências do Grupo Gralha Azul (1970) e do Grupo de Teatro Menestrel Faze-dô (1990)
through the analysis of its three key elements: the actor, the city and the audience. This paper proposes a recovering of the street theatre practice in Santa Catarina by researching the career of two local collectives: Grupo Gralha Azul and Grupo Menestrel Faze-dô, both from the city of Lages-SC. The work is divided in three chapters to present each group
Publicado em: 2009
-
10. Teatro Idealizado, teatro Possível: uma estratégia educativa em Ouro Preto (1850-1860)
This masters dissertation investigates the educative role of the theatre in Ouro Preto, as space and text, in the decade of 1850. In order to execute the research we used as data the Empire Eaws which ruled the theatre in that period; some newspapers published in Ouro Preto during the decade of 1850 O Conciliador, O Bom Senso, O Fiscal, Correiro Official de
Publicado em: 2009
-
11. Arte em tempos de "chirinola" : a proposta de renovação teatral de Coelho Netto (1897-1898) / Art in times of "entrapment" : Coelho Netto´s proposal of theater renewal
In this work, I analyze the theater plays with which Henrique Maximiniano Coelho Netto (1864- 1934) - important Brazilian writer in the turn of the nineteenth century to the twentieth - started his interference in the stage of Rio de Janeiro, specially the "dramatic poem" Pelo Amor! (1897), the "lyric episode" Ártemis and the "ballad in rhythmic prose" Hós
Publicado em: 2009
-
12. A Cena da novos novos: percursos de um teatro com crianças e adolescentes.
This dissertation is the result of theoretical and practical research into making theatre with children and adolescents, with a specific focus on how this process effects the artistic and pedagogical approaches developed collectively by Companhia Novos Novos. The research focuses on the performances created by the company, their aesthetic and theoretical roo
Publicado em: 2008