Interactive Computing
Mostrando 1-12 de 26 artigos, teses e dissertações.
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1. Grid anywhere: an extensible desktop grid computing middleware / Grid Anywhere: Um middleware extensível para grades computacionais desktop
This PhD thesis presents investigations, models and implementations of a computational grid middleware named Grid Anywhere. This platform aims at allowing the build of computational grid systems, which enable the increase of the number of participants as consumers and resource providers. In order to do this, new solutions are presented to manage security pol
IBICT - Instituto Brasileiro de Informação em Ciência e Tecnologia. Publicado em: 01/06/2012
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2. VCom : uma abordagem para modelagem de ambientes colaborativos
First generation of web applications was responsible for the popularization of the network and the emergence of the first groups of Internet users. At that time, the web content was little interactive and web sites were limited in the aspects of configuration options and interface of the system. The Users were mere spectators of the actions that took place i
IBICT - Instituto Brasileiro de Informação em Ciência e Tecnologia. Publicado em: 17/01/2011
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3. Interação usuário-TV digital interativa: contribuições via controle remoto / User-interactive digital TV interaction: contributions via remote control
O sistema de TV digital interativa está em fase de implantação no Brasil. O middleware Ginga, responsável por permitir a apresentação de programas interativos, prevê que usuários possam interagir com aplicações apresentadas na TV ao pressionar de teclas em um controle remoto. Considerando que controles remotos tradicionais apresentam limitações d
Publicado em: 2011
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4. PersonalTVware: uma infraestrutura de suporte a sistemas de recomendação sensíveis ao contexto para TV Digital Personalizada. / PersonalTVware: an infrastructure to support the context-aware recommender systems for Personalized Digital TV.
O processo de digitalização da TV em diversos países do mundo tem contribuído para o aumento do volume de programas de TV, o que gera uma sobrecarga de informação. Consequentemente, o usuário está enfrentando dificuldade para encontrar os programas de TV favoritos dentre as várias opções disponíveis. Diante deste cenário, os sistemas de recomend
Publicado em: 2011
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5. Construção de ambientes virtuais interativos baseados em imagens para estudos arquitetônicos e urbanísticos
Este trabalho aborda a utilização de tecnologias para a criação de ambientes virtuais baseados em imagens, com uma aplicação na praça central da cidade de Pelotas/RS. Possibilita que o usuário realize interativamente um passeio no entorno da praça com recursos que permitem avaliações arquitetônicas e urbanísticas por meio de simulações de troc
Publicado em: 2010
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6. Desenvolvimento e análise de impacto de uma aplicação colaborativa voltada para o aprendizado utilizando interação pen-based / Development and assessment of a pen-based learning tool
Introducing new computational devices in an educational environment isn t only giving hardware and software to the peers. It s needed to identify the peers expectations and adequate them to the teaching methodology. The usage of computing in education can bring a great improvement in the students learning experience, but it s necessary to access these method
Publicado em: 2010
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7. Um ambiente inteligente para desenvolvimento hipermídia/ web interativo nas nuvens. / An inteligent environment for interactive hypermedia/web development in the clouds.
O desenvolvimento hipermídia/web apresenta diversas dificuldades. Ao longo dos anos, surgiram várias funcionalidades para auxiliar o processo de desenvolvimento, que, de uma forma ou de outra, são tentantivas de diminuir a distância entre a edição da aplicação e a visualização de seu resultado, seja através de uma pré-visualização, seja atravé
IBICT - Instituto Brasileiro de Informação em Ciência e Tecnologia. Publicado em: 31/08/2009
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8. Uma arquitetura de suporte a modelagem de simulações de treinamento baseada na arquitetura HLA (High Level Architecture)
The use of virtual environments, created by the computer, provides the execution of training simulations in a safe environment to investigate human behaviour and response to dangerous situations. However, building generic virtual environment simulations is a challenge to be researched. At present, existing virtual environment simulations are focused on speci
Publicado em: 2009
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9. Capture and access in the production, distribution, presentation and extension of multimedia content / Captura e acesso na produção, distribuição, apresentação e extensão de conteúdo multimídia
Aplicações de captura e acesso (C&A) exploram o paradigma de computação ubíqua para dar apoio à captura automática de informação em experiências ao vivo e à correspondente geração de documentos passíveis de armazenamento, recuperação, visualização e extensão ao longo do tempo. Essas aplicações são potencialmente capazes de simplificar o
Publicado em: 2009
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10. Uma infra-estrutura computacional para o gerenciamento de programas de ensino individualizados
Difficulties in learning how to read and write might bring serious jeopardy to students progression in school. Researches focusing teaching methods for individualized application, based on the paradigm of stimulus equivalence, show that it is possible to significantly improve learning of reading and other skills Although they present good results, these meth
Publicado em: 2009
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11. A software for parameter estimation in dynamic models
A common problem in dynamic systems is to determine parameters in an equation used to represent experimental data. The goal is to determine the values of model parameters that provide the best fit to measured data, generally based on some type of least squares or maximum likelihood criterion. In the most general case, this requires the solution of a nonlinea
Brazilian Journal of Chemical Engineering. Publicado em: 2008-12
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12. Imersão e interação nas instalações interativas de três artistas brasileiros : Diana Domingues, equipe interdisciplinar SCIarts e Gilbertto Prado
This research entails interactive installations in art and technology, which are environments managed by computing systems capable of providing interactions between man and machine, mediated by interfaces. Besides, this research aims at developing a reflection on the relations of author, work of art and spectator that have been changing very much since the s
Publicado em: 2008