Mobile Game
Mostrando 1-10 de 10 artigos, teses e dissertações.
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1. A tradução de jogos para smartphones na sala de aula de ensino de tradução
RESUMO Apesar do crescimento da indústria de videogames nos últimos anos, planejar uma disciplina de tradução e localização desse tipo de produto para cursos de graduação em Tradução torna-se uma tarefa complexa, particularmente devido ao acesso limitado a materiais autênticos oriundos das empresas desenvolvedoras de jogos, que temem o vazamento d
DELTA. Publicado em: 02/12/2019
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2. Technology use habits of children under six years of age at home
Resumo Pais, professores e pesquisadores se preocupam em como o mundo digital e tecnológico afeta crianças entre 0 e 6 anos de idade em casa. O objetivo deste estudo é mostrar o uso que as crianças fazem da tecnologia, as características de seu uso e a relação que elas estabelecem com estas, assim como descobrir se há regras para esse uso e quem as d
Ensaio: aval.pol.públ.Educ.. Publicado em: 02/05/2019
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3. Cores assets development in software product lines: towards a practical approach for the mobile game domain
Os mais almejados objetivos da engenharia de software sÃo basicamente alta produtividade, com alta qualidade a um baixo custo e uma possÃvel forma de atingi-los à estabelecer reuso de software â o processo de criar sistemas de software a partir de sistemas existentes ao invÃs de criar do inÃcio. Neste contexto, uma abordagem que pode habilitar reuso na
Publicado em: 2008
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4. Ensaios sobre economia da mídia : oferta de conteúdos das empresas de mídia no Brasil
Three papers discuss various issues related to the contents supplied by Brazilian media firms. The first one, Advertising and Growth (Publicidade e crescimento econômico), revisits the Principle of Relative Constancy PRC, that advocates a regularity in the aggregate advertising spending vs GNP ratio. A simple static model is proposed to discuss this regular
Publicado em: 2008
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5. Security issues in online games / Aspectos de segurança em jogos online
Online and mobile games are two of the fastest growing niches inside the billionaire game industry. Countries like Brazil, Russia and China are strongly affected by piracy and publishers see in networks a tool to reduce the impact of such issue. This online expansion, however, brings to gaming the usual attention points on network computing: availability, sc
Publicado em: 2007
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6. Futebol para cegos (futebol de cinco) no Brasil : leitura do jogo e estrategias tatico-tecnicas / Football for blind (football five-a-side) in Brazil : game understanding and tactical-technical strategies
The football for blind is a team sport that provides the practice of the football phenomenon for blind people. Its rules are based on futsal rules. The current adaptations aim to contemplate the blind people specific characteristics. In this context, this study objectives to describe and analyze the football for blind specific characteristics: What are the c
Publicado em: 2007
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7. Adapting multiuser 3D virtual environments to heterogeneous devices
With the growing dissemination and reliability of wireless networks and the emergence of devices with increasing processing and communication power, applications that up to now were restricted to the PCs are being envisaged to run on devices as heterogeneous as wrist clocks, refrigerators with access to the internet, mobile phones, PDAs, set-top-boxes, game
Journal of the Brazilian Computer Society. Publicado em: 2006-06
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8. Teoria dos jogos aplicada ao controle de potÃncia e à equalizaÃÃo adaptativa em sistemas de comunicaÃÃo mÃvel / Game theory applid to the control of power control and the adaptive equalization in systems of mobile communication
A teoria dos jogos à um ramo da matemÃtica dedicado à anÃlise das interaÃÃes entre elementos concorrentes, que se encontram em situaÃÃo de conflito, e à formulaÃÃo de estratÃgias de decisÃo. O potencial de aplicaÃÃo desta teoria em sistema de comunicaÃÃo mÃvel à considerado, jà que em alguns dos problemas podem ser identificados elementos
IBICT - Instituto Brasileiro de Informação em Ciência e Tecnologia. Publicado em: 07/10/2005
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9. AvaliaÃÃo experimental de detecÃÃo de colisÃo para jogos J2ME
Despite Experimental evaluation is an accepted and widespread approach for scientific validation in most scientific disciplines, only recently it has been systematically used in Software Engineering, with the objective to experimentally examine development approaches. In this scenario, there has been a growing demand for research in the area of Empirical Sof
Publicado em: 2005
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10. Uma estrutura de suporte para adaptação em jogos 3D multiusuário
With the growing dissemination and reliability of wireless networks and the emergence of devices with more and more processing and communication power, applications up to now restricted to PCs are being envisaged to run on devices as heterogeneous as wrist clocks with GPS locators, refrigerators with internet access, up to mobile phones, PDAs, settop- boxes
Publicado em: 2003